بازرگانی بادام ماهان
خانه / دسته‌بندی نشده / آشنایی با فواید و مضرات انواع بادام

آشنایی با فواید و مضرات انواع بادام

بادام انواع مختلفی دارد که هر کدام فواید و مضرات خاصی دارند که برای آشنایی با این موارد و افزایش اطلاعات خود می توانید با ما همراه شوید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
مغز بادام یکی از خشکبار پرفایده و مقوی می باشد که فواید غیر قابل انکاری دارند که می تواند بهترین جایگزین برای میان وعده های مضر باشد. از انواع بادام می توان به بادام درختی، زمینی و هندی اشاره کرد که طرفداران زیادی دارد. این بادام ها هر چند خواص زیادی دارد ولی مضراتی هم دارد.

خواص بادام زمینی

بادام زمینی سرشار از پروتئین است و می تواند منبع خوبی برای تامین آن به حساب بیاید. کودکان چنانچه فقط بادام زمینی مصرف کنند کمبود پروتئین نخواهند داشت. چربی موجود در بادام زمینی از نوع غیر اشباع و مفید است. پتاسیم موجود در بادام زمینی باعث تنظیم فشار خون می شود و افرادی که به فشار خون دچار هستند چنانچه از بادام زمینی استفاده کنند می توانند بدون استفاده از دارو فشار خود را تنظیم نگه دارند. فیبر موجود در بادام زمینی باعث شده از روغن این مغز مقوی به عنوان ملین و رفع یبوست استفاده شود.

مضرات بادام زمینی

بسیاری از افراد به خوردن بادام زمینی حساسیت دارند که این حساسیت با ایجاد خارش شروع می شود و به تدریج باعث حالت تهوع، استفراغ و پیچش شکم و در حالت شدید تنگی نفس و گرفتن مجاری تنفسی و در نتیجه بیهوشی و عامل مرگ شود که این حساسیت را می توان در دوران کودکی تشخیص داد. همچنین افراد چاق نباید از بادام زمینی بیشتر از یک مشت استفاده کنند.

فواید بادام درختی

از تمام قسمت های درخت بادام از قبیل شکوفه، میوه و برگ در طب سنتی استفاده می شود. این مغز مقوی فواید بسیاری دارد و درمان کننده بسیاری از بیماری ها می باشد.
از روغن بادام بیشتر در مصارف بهداشتی و زیبایی پوست و مو استفاده می شود و اگر از روغن آن برای موها استفاده شود باعث تقویت موها شده و مانع ریزش آن می شود. برای زخم معده و روده مصرف بادام توصیه می شود و در کودکان نیز باعث محکم شدن استخوان ها و رشد آنها می شود.

مضرات بادام درختی

مصرف بادام برای افرادی که دارای معده سرد و ضعیف هستند زیاد توصیه نمی شود و این دسته از افراد نباید زیاد از بادام استفاده کنند. همچنین چون بادام سرشار از مواد مقوی، ویتامین ها و پروتئین ها است سنگین و دیر هضم می باشد و مصرف بیش از 10 عدد در روز توصیه نمی شود.
بهتر است کودکان زیر یک سال و افرادی که آلرژی دارند با احتیاط و کمتر استفاده کنند.

منبع: بازار بادام ایران

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
محسن صدیقی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09129724637
شماره فکس:03434333838
آدرس کانال: mahanalmonds@
پست الکترونیکی: mahanalmond@gmail.com